Posiadanie restauracji przyjaznej dzieciom może być dobrodziejstwem dla właściciela restauracji. Rodziny z małymi dziećmi stanowią lukratywną grupę demograficzną, a w dzisiejszych czasach zastanawiając się gdzie na obiad – szukają właśnie takich lokali. Ale pierwsze pytanie, które powinieneś sobie zadać, brzmi: „Czy to pasuje do mojej koncepcji restauracji?” Prawie każda restauracja od czasu do czasu obsługuje dzieci, nawet jeśli nie uważa się ich za restaurację przyjazną dzieciom. Ale nie wszystkie placówki są odpowiednie do wdrażania tego rodzaju pomysłów, aby stać się bardziej przyjazną dzieciom restauracją. Jeśli Twoja firma odwołuje się do bardziej ekskluzywnych restauracji lub skupia się na atrakcyjności oferty barów, te pomysły mogą nie być odpowiednie dla Ciebie. Ale jeśli chcesz przyciągnąć więcej rodzin jako klientów, możesz znaleźć niektóre z tych pomysłów, które warto zbadać, by właśnie całe rodziny zapraszać na obiad rodzinny. Jak więc stworzyć środowisko restauracyjne, które spodoba się tym rodzinom? Zobaczmy kilka pomysłów na stworzenie restauracji przyjaznej dzieciom. Przede wszystkim rodziny zastanawiające się gdzie na obiad patrzą czy dana restauracja oferuje menu dla dzieci. Dzieci mogą mieć ogromny wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Dotyczy to również wyboru restauracji. Restauracje fast food rozpoznały to dawno temu i zaczęły kształtować swoją ofertę, aby spodobać się dzieciom (pomyśl o Happy Meal). I choć na ten wpływ wpływa wiele czynników, na najbardziej podstawowym poziomie musisz mieć żywność, którą dzieci chcą jeść. Paleta dziecka nie jest tak wyrafinowana jak paleta dorosłego. Więc zachowaj profil przypraw dość neutralny. Jest to również OK, jeśli menu dla dzieci nie wiąże się z motywem menu dla dorosłych. Ale możesz też mieć porcje dla dzieci na niektóre z charakterystycznych dań Twojej restauracji. W obu przypadkach prawdopodobnie zechcesz również podać kilka bardzo podstawowych i niezawodnych opcji w menu dla dzieci, by zachęcić do tego, by właśnie u Ciebie zamawiać obiad rodzinny. Niektóre z najbardziej popularnych pozycji to: makaron z serem, pizza, nuggetsy z kurczaka, hamburgery, paluszki rybne, czy też spaghetti. Przedstawiając swoje menu, masz do wyboru kilka opcji. Możesz sprawić, aby menu dla dzieci było częścią zwykłego menu. Lub możesz stworzyć całkowicie oddzielne menu dla dzieci. Oddzielne menu można wydrukować na podkładce lub jako osobne złożone menu. Bez względu na to, co wybierzesz, poważnie zastanów się nad użyciem zdjęć potraw w menu dla dzieci. Jeśli nie możesz dołączyć zdjęć, rozważ rysunki lub inne obrazy jedzenia. Wiele dzieci nie potrafi czytać, a nawet nazwy niektórych potraw wywołują błędne obrazy w dziecięcym umyśle na podstawie wcześniejszych doświadczeń. Korzystanie z obrazu może pomóc dzieciom w dokonywaniu wyborów bardziej pewnie. Upewnij się, że menu twoich dzieci może pomieścić najczęstsze alergie pokarmowe. Alergie na orzechy, nabiał i gluten znajdują się na szczycie listy. Upewnij się, że personel Twojej kuchni wie, jak obchodzić się z przygotowaniem żywności, aby uniknąć przypadkowego zanieczyszczenia krzyżowego pospolitych alergenów – w ten sposób nazwa twojej restauracji częściej stanie się odpowiedzią na pytanie gdzie na obiad z całą rodziną. Wreszcie, baw się dobrze z menu dla dzieci. Bądź kreatywny, nazywając swoje pozycje menu. Dzieci uwielbiają się bawić i możesz zaangażować je za pomocą samego menu. Edukuj i trenuj swój personel. Wielu pracowników w Twojej restauracji nie będzie miało doświadczenia w pracy z dziećmi. Mogą nie być rodzicami i nigdy nie pracowali z dziećmi. I może to być dla niektórych zaskoczeniem: dzieci nie zawsze są najłatwiejszymi klientami. Tak, to prawda. Więc zadbaj o trochę edukacji dla twojego personelu. Najpierw przeszkol swoich gospodarzy i hostessy, aby posadzili rodziny w odpowiednim miejscu. W miarę możliwości obejmuje to także rodziny przy większych stołach. Dzieci i niemowlęta mają zawsze przy sobie dodatkowe „rzeczy”. Ważne jest, aby pomieścić je, gdy wybierają się na obiad rodzinny właśnie do ciebie. Rozważ inne aspekty przestrzeni fizycznej. Czy na ścianie są rośliny lub obrazy, które można by ściągnąć małymi rączkami? Czy w pobliżu są otwarte gniazdka elektryczne? Czasami dzieci nie siedzą na swoich miejscach, dlatego świadomość rodziny jest ważna podczas siedzenia z małymi dziećmi. Jeśli to możliwe, personel powinien rozpoznawać i zwracać się bezpośrednio do dzieci, szczególnie w przypadku zamówień. Podobnie jak w naszym artykule na temat tworzenia przyjaznego środowiska dla osób starszych, dzieci zasługują na szacunek . Ale wiąże się to z zastrzeżeniem. Dzieci nie mają doświadczeń życiowych osoby dorosłej, a wiele osób nie rozumie, jak komunikować się z personelem w restauracji. Musisz więc przeszkolić swój personel, aby uważał na wskazówki rodzicielskie, a wtedy ci sami rodzice będą już na 100% pewni, gdzie na obiad rodzinny pójdą i następnym razem. Dla przykładu rodzice mogą mówić za swoje dziecko, i to jest w porządku. Nadal możesz modelować dobre interakcje z dzieckiem, nawet jeśli jest ono zbyt nieśmiałe lub powściągliwe, aby rozmawiać z kelnerem. Pomóż swoim pracownikom przygotować się na najgorsze. Dzieci mają swoje humory. Zdarza się. Ale reakcja personelu może mieć znaczenie większe niż cokolwiek innego na całym świecie, szczególnie dla zmęczonych rodziców. A zapewniające wsparcie, dobre doświadczenie może pomóc w budowaniu lojalności wobec Twojej restauracji. I odwrotnie, zła reakcja może oznaczać ostatnią wizytę rodziny – na pewno wybierze obiad rodzinny w innym lokalu. Przede wszystkim weźcie wskazówki od rodziców. Nie interweniuj, chyba że zostaniesz o to poproszony lub nie będzie bezpośredniego problemu z bezpieczeństwem. Jedną z najlepszych rzeczy, jakie może zaoferować personel, jest czas. Rodzice mogą poczuć się przyłapani między próbami zamówienia a napadami złości. Zapytaj ich, czy chcieliby przedłużyć czas na zajęcie się jedną sytuacją. Możesz oferować przedmioty rozpraszające uwagę, takie jak kredki i inne zachęty do aktywności. Czasami to wszystko, co jest potrzebne do rozwiązania sytuacji. Ale innym razem nic nie pomoże, a kelnerzy muszą wiedzieć, kiedy się wycofać. Najlepszą rzeczą, jaką może zrobić kelner, jest zapytanie rodziców, czy jest coś, co mogą zrobić. Poinformuj rodziców, że jesteś tam, aby pomóc w razie potrzeby, a będą wiedzieć gdzie na obiad warto się udać ze swoimi dziećmi. Wysokie krzesła i foteliki podwyższające to również ważny element, jeśli chodzi o obiad rodzinny. Dzieci nie są tylko małymi dorosłymi. Często wymagają specjalnych siedzeń, takich jak wysokie krzesełko lub siedzisko podwyższające. Będziesz musiał mieć wiele opcji, aby pomieścić wiele dzieci jednocześnie. W ostatnich latach niektóre placówki i goście odkryli, że można odwrócić dość standardowe krzesełko do góry nogami i użyć go do utrzymania standardowego fotelika samochodowego. Kiepski pomysł! Chociaż wydają się one całkiem dobrze pasować, sama myśl na temat tak przewróconego wysokiego krzesła sprawia, że jest to ryzykowna propozycja. Należy również pamiętać, że obowiązują nowe wytyczne dotyczące wysokich krzeseł. Lepiej mieć je na uwadze, chcąc podpowiadać rodzicom, że jeśli zastanawiają się gdzie na obiad wyruszyć z dzieckiem. Nikt tak naprawdę nie lubi myśleć o brudnych pieluchach. Jeśli nie ma innej opcji, rodzice mogą czuć się zmuszeni do zmiany pieluch w jadalni w obecności innych gości. Posiadanie rozwiązania tego problemu w projekcie toalety może naprawdę pokazać, że Twoja restauracja rozumie potrzeby rodziców. Przebieralnia w toalecie jest dokładnie tym, czego potrzeba każdemu lokalowi który zaprasza na obiad rodzinny. I pokaż zarówno swoim pracownikom, jak i rodzicom, że naprawdę Ci zależy, zaopatrując się w wkładki higieniczne do swojej przebieralni. Zmiana pieluch to bałagan. Wszystko, co możesz zrobić, aby utrzymać obszar w czystości i higienę, poinformuje rodziców, że ci zależy. A twoi pracownicy też przyjdą do ciebie z wdzięcznością, jeśli chodzi o utrzymanie tej części toalety również w czystości. Dzieci nudzą się w restauracjach i dlatego rodzice. A kiedy dzieci się nudzą, robią pluskwy rodzicom. Restauracja przyjazna dzieciom Pszczyna Może to prowadzić do skrócenia wizyt lub mniej przyjemnego doświadczenia dla rodziców. A wszystko to może prowadzić do zmniejszenia prawdopodobieństwa ponownego odwiedzenia rodziny. To błędne koło. Ale możesz pomóc, zapewniając pewne opcje rozrywki dla dzieci. Jedną z najpopularniejszych opcji są kartki i kredki. To ponadczasowy klasyk. Kredki można kupić luzem lub w pojedynczych porcjach. Jeśli chcesz zapewnić bardziej otwartą przestrzeń do rysowania, rozważ użycie papieru śniadaniowego jako nakrycia stołu. W ten sposób dziecko może pokolorować wszystko bez zadumy i kłopotów, a jego rodzice będą wiedzieć gdzie na obiad. Jeśli chcesz uzyskać zaawansowaną technologię, możesz zbadać wdrożenie systemu gier stołowych. Systemy te zazwyczaj używają tabletu lub podobnego dedykowanego ekranu dotykowego do oferowania gier i zajęć. Wiele z nich jest oferowanych przez ich producentów jako usługi subskrypcyjne i można je wykorzystać do zebrania dodatkowych przychodów, jeśli zdecydujesz się na opłatę za korzystanie z systemu i zaproponować dodatkową zachętę do tego, by to właśnie Twoja restauracja była wybrana na obiad rodzinny. Pamiętaj jednak, że niektórzy rodzice mogą nie chcieć tego rodzaju rozrywki dla swoich dzieci. Jeśli więc pójdziesz tą drogą, powinieneś upewnić się, że system można w razie potrzeby usunąć ze stołu. Jeszcze bardziej ekstrawagancką opcją rozrywkową jest zbudowanie pełnego obszaru gry lub pokoju zręcznościowego. Mogą być niezwykle popularne, ale wiążą się również z poważnymi obowiązkami. Restauracyjne place zabaw są idealne dla młodszych dzieci. Ale jeśli pójdziesz tą drogą, powinieneś być w pełni świadomy tego, w co się pakujesz – a przede wszystkim jest to kwestia odpowiedzialności. Na pewno będziesz musiał skonsultować się z ubezpieczycielem i / lub adwokatem, aby upewnić się, że masz odpowiednie ubezpieczenie na wypadek, gdyby coś się wydarzyło na miejscu.